Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tekstvak opvullen

  • Sabrina

    Op een formulier wordt een nummer ingevuld.

    Er is 1 veld die moet opgevuld worden met data uit een andere tabel.

    Ik heb het volgende geprobeerd, maar er gebeurt niets.

    Dim DesRequest as String

    DesRequest = “SELECT Request FROM Description WHERE SubItemNr = SubItemNr.Value”

    Ben ik in de verkeerde richting aan het zoeken?

    Alvast bedankt!

  • Eric B

    Is ons programma al bijna klaar? of zullen wij hem maar in elkaar prutsen.

    Begrijp me goed vragen zijn sowieso welkom, graag zelfs, niets lastiger om het wiel uit te moeten vinden.

    Een beetje zweet kan echter geen kwaad. Soms zal je zelf je oplossingen moeten bedenken. Dat is in feite wat programmeren inhoud. :-)

  • Sabrina

    Nog 2 kleine problemen en het programma is inderdaad af.

    Ik ben een interim die de taak gekregen heeft om een access programma op te zetten terwijl ik nog nooit met access gewerkt heb.

    De help is niet volledig geïnstalleerd en er liggen hier ook geen boeken om in op te zoeken. Mijn interim duurt nog maar 2 weken en dan bekijk ik access niet meer.

    Mijn excuses, dat ik zoveel vragen stel, maar ik moet ze ergens vragen.

  • Eric B

    Het is niet de hoeveelheid…..not any problem….maar het feit dat we hiet met z'n alllen zitten te programmeren en te debuggen. Een aantal mensen hebben hier moeite mee, waaronder ik. Dat kan je ook afleiden uit het feit dat op deze vragen nauwelijks een zinnig antwoord komt. Om op dat soort vragen op te lossen moet je op z'n mist het geheel kunnen overzien….en dat kunnen we niet zonder dat de code is overlegd.

    Blijft het feit overeind dat een beetje zweet geen kwaad kan.

    Het feit dat je Access nooit meer zult bekijken is geen reden…de hele automatisering is gebasseerd op het principe dat problemen onoverkomelijk lijken te zijn. Creativiteit inzet en een hint van een goed gestelde vraag aan een van je collega's op dit en ander forum doen de rest.

    Suc6

  • JaapT

    Sabrina,

    Gebruik hiervoor het volgende statement:

    DLookup(“FieldName”, “TableName”, “Criteria = ” & forms!FormName!ControlName)

    Dus, je zoekt FieldName in de tabel TableName met het criterium op het veld Criteria gelijk aan het veld op je form.

    Succes,

    Jaap