Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vervolg: Waarde 0 voor lege velden in query-output

  • ldq

    Beste mensen,

    dit is een vervolg van mijn vraag van 20-01-2005. Omdat mijn probleem nog steeds niet opgelost is en ik echt niet meer weet hoe ik het op moet lossen hier nogmaals mijn laatste post maar nu in een nieuw onderwerp zodat het onderwerp weer boven in de lijst staat.

    De laatste post:

    Beste Jaap,

    ik heb er het volgende van gemaakt:

    PARAMETERS Begindatum DateTime, Einddatum DateTime;

    TRANSFORM Sum(Nz(Urenregistratie.,0)) AS

    SELECT Urenregistratie.Activiteit, Sum(Nz(Urenregistratie.,0)) AS

    FROM Werknemer INNER JOIN Urenregistratie ON Werknemer.WerknemerId = Urenregistratie.Naam

    WHERE (((Urenregistratie.Datum) Between And ))

    GROUP BY Urenregistratie.Activiteit

    PIVOT Werknemer.Voornaam;

    Helaas zonder resultaat. Er is geen enkel verschil te zien in de query-uitkomst. Als test heb ik de twee nullen in 1000 veranderd. Zelf nu nog geen verschil in de query-uitkomst.

    Ook heb ik er de volgende query van gemaakt, eveneens zonder resultaat:

    PARAMETERS Begindatum DateTime, Einddatum DateTime;

    TRANSFORM Sum(IIf(IsNull(Urenregistratie.),0,Urenregistratie.)) AS

    SELECT Urenregistratie.Activiteit, Sum(IIf(IsNull(Urenregistratie.),0,Urenregistratie.)) AS

    FROM Werknemer INNER JOIN Urenregistratie ON Werknemer.WerknemerId = Urenregistratie.Naam

    WHERE (((Urenregistratie.Datum) Between And ))

    GROUP BY Urenregistratie.Activiteit

    PIVOT Werknemer.Voornaam;

    Ik krijg ook nog steeds de volgende fout-melding als ik een rapport uitvoer, gebaseerd op de query:

    The Microsoft Jet-database-engine kan niet herkennen als een geldige veldnaam of expressie.

    Deze melding krijg ik dus als ik een rapport maak met een beperking van datum 1 tot datum 2 en er in die periode niet door iedere werknemer uren geregistreerd staan. Als ik een rapport maak van een periode waarbij alle ingevoerde werknemers wel een geregistreerde arbeid hebben dan wordt het rapport wel gegenereerd.

    Wat kan ik nu nog doen om m'n zo graag gewilde rapportje te krijgen????

    bvd,

    Lennart

  • JaapT

    Lennart,

    Deze manier van posten vind ik niet korrekt, ook niet om weer bovenaan te komen..

    Kijk eerst eens goed naar je tabel- en veldnamen, daat zit volgens mij een fout in.

    Zet je query ook eens in de ontwerpweergave op je scherm,

    dan zie je grafisch je tabellen en veldnamen e.d.

    Succes,

    Jaap