Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

weeknummer aanpassen in qeury

  • René

    ik zit met het volgende probleem

    in een selectiequery laat ik aan de hand van een datumveld ook het weeknummer berekenen, dit heb ik als volgt gedaan: in het vak veld staat de volgende formule

    week: datepart(“ww”,,2,2)

    het probleem is nu dat de weeknummers niet geheel kloppen, bijv. 30-01-05 zet hij nu in week 5 terwijl dit week 4 moet zijn, hoe los ik dit op?

  • RV2

    De wijze waarop Access met weeknummers omgaat is niet helemaal jofel.

    Wat je nodig hebt is een zelfgedefineerde funktie.

    Zoek eens in dit forum op weeknummer, vind je vanzelf de code die je nodig hebt:

    http://office.webforums.nl/forum/index.php

    RV2

  • Rene

    week: Format(;“ww”,Monday,firstfourdays)

    ik heb in het veld de bovenstaande formule staan, krijg echter steeds een fout melding, wat doe ik fout (heb de , al een keer gewisseld met ; maar dat helpt niet.

  • RV2

    Nogmaals, je krijgt dit via standaardfunkties NIET voor elkaar in Access!!!!

    Niet zo eigenwijs zijn en gewoon ff zoeken op de link die ik je heb doorgegeven,

    RV

  • JaapT

    Rene,

    En doe nu alleen is dit:

    Format(;“ww”)

    Welke foutmelding krijg je trouwens, probeer zo veel als mogelijk

    de situatie te omschrijven.

    Succes,

    Jaap

  • René

    Beste Jaap,

    jouw formule werkt alleen als je de ; vervangt door een , echter blijf ik het probleem houden dat 1 januari niet in week 1 valt maar nog in week 53.

    RenéJaapT schreef:

    >

    > Rene,

    >

    > En doe nu alleen is dit:

    >

    > Format(;“ww”)

    >

    > Welke foutmelding krijg je trouwens, probeer zo veel als

    > mogelijk

    > de situatie te omschrijven.

    >

    > Succes,

    >

    > Jaap