Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

formulieren en meer op meer relaties

  • grep

    ik heb een meer op meer relatie

    werknemer

    wID | naam | adres

    bedrijf

    bID | naam | adres

    werknemer-bedrijf

    bID | wID

    nu wil ik dat een werknemer zichzelf kan aanmelden, en het bedrijf kan hij kiezen via een lookup/keuze lijst. vervolgens wordt alles opgeslagen, echter nu wordt alleen de info uiteraard alleen bij werknemer opgeslagen, ik wil ook dat hij de gegevens bij werknemer-bedrijf wordt opgeslagen..anders werkt mijn hele model niet meer… ik heb bij het relatieschema wel al referientele integriteit aangezet, zou hij niet via dit model het al vanzelf moeten opslaan?

    ik heb al geprobeerd via sub formulieren maar ook geen success..

  • RV2

    Ik neem aan dat je formulier op een query is gebaseerd.

    >ik wil ook dat hij de gegevens bij werknemer-bedrijf wordt opgeslagen..anders werkt mijn hele model niet meer<

    Is niet nodig.

    Maak gebruik van queries om gegevens te raadplegen en te bewerken.

    RV2

  • grep

    nee niet op een query gebaseerd maar op gewoon op de tabellen,

    moet ik er een query aan te grondslag leggen dan, want moet ik allemaal selecten dan?

  • grep

    hoe wil ik namelijk anders een veel op veel relatie maken? dat moet toch met een tussentabel ..

  • RV2

    Kijk eens even naar de Noordenwind voorbeelddatabase en dan met name naar het Order formulier, het subform dat daarin staat, de bron van beide formulieren en de relaties in het relatievenster tussen Orders, OrderDetails en Produkten.

    RV2