Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

access voor automatisch facturen

  • Dennis

    Hi,

    Ik wil graag access gaan gebruiken voor een klanten / factuur systeem.

    De bedoeling is om 1 keer per maand voor alle klanten facturen te kunnen uitdraaien. Afhankelijk van de producten die de klanten hebben en andere gegevens uit andere tabellen zijn de facturen wel verschillend.

    Is het mogelijk in access om in 1 keer voor alle klanten een factuur voor een betreffende maand uit te draaien of moet je de facturen per klant aanmaken?

    Bedankt,

    Dennis

  • eric bernhard

    Dennis,

    Je zou dit in VBA kunnen oplossen.

    Daarin kan je automatisch langs al je klanten lopen en kijken of er materiaal aan hun verkocht is en dit zou je dan in een factuur kunnen verwerken.

    Zelf heb ik het gedaan voor iemand en meerdere personen zorgen voor de rekening opmaak (bedragen en btw tarieven) en als ze alles in de databse hebben ingevoerd dan kunnen ze de data goedkeuren voor het maken van een rekening.

    Hun administratieve medewerker maakt altijd op vrijdag de rekeningen klaar en deze hoeft alleen maar op een knop te drukken en te zorgen dat er voldoende papier in de printer zit en de rest gebeurd automatische.

    Mocht je meer willen weten mail me dan even.

    Succes Eric Bernhard.

  • Dennis

    Bedankt voor je antwoord.

    Kan het echt dan alleen wellicht met VBA?

    In principe moet ik wel voor alle klanten per maand een factuur aanmaken, er hoeft niet perse wat gecontroleerd te worden. Het zijn in principe bijna allemaal vaste kosten.

    Groet, Dennis