Dag,

ik heb een vraag, hopelijk kan iemand mij helpen.

ik ben in access een soort kennisbank aan het maken. de bedoeling is dat er aan de hand van zoekwoorden een bepaald antwoord gevonden kan worden. Stel dat deze kennisbank info geeft over auto's. wat ik graag zou willen is dat je aan de hand van in te vullen zoekwoorden de juiste vraag en antwoord kan selecteren. Je hebt bv een vraag over de maximum snelheid van een fiat punto. Ik stel me dan voor dat je de volgende zoekwoorden ergens in het formulier intypt: fiat + punto + maximum + snelheid. Dan moet de volgende vraag naar voren komen : “wat is de maximum snelheid van een fiat punto” met daaronder het antwoord “de maximum snelheid van een fiat punto is 300 km per uur”.

ik heb nu 3 tabellen gemaakt die ik aan elkaar gerelateerd heb

tabel vragen

tabel antwoorden

tabel zoekwoorden

dus ik heb alle vragen en antwoorden en zoekwoorden al aan elkaar gekoppelt. Nu wil ik alleen een zoekfunctie in het formulier opnemen waarbij mensen op een simpele manier de juiste vraag en antwoord kunnen selecteren. De normale zoekfunctie in access voldoet niet, ik hoop dat ieand een idee heeft of me verder op weg kan helpen,

groet!

Ralph