Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

redudantie voorkomen

  • grep

    basis principe van een database lijkt me toch wel het voorkomen van redudantie, echter access ondervangt dit momenteel niet

    ik heb een tabel met een ID,Naam,Plaats…etc

    de key staat op ID echter nu wil ik dat mensen met dezelfde naam en plaats niet 2x kunnen registreren, hoe kan ik dat voorkomen?

  • Eric B

    Je kan een unieke index zetten op de combinatie naam en plaats. Overgens vindt ik dit een slechte keuze. Een iets beter methode zou zijn een combinatie van voorletters postcode en huisnummer. Om dit te realiseren maak ik achter de schermen een extra veld aan die niet zichtbaar is voor de gebruikers in dit veld plaats ik de postcode en het huisnummer…zoiets als dit…. JP2235BB29 Door nu een unieke index op deze deze extra sleutel te realiseren heb je een redelijke betrouwbare database. Het verhaaltje loopt wel stuk op het moment dat binnen het gezin mensen voorkomen met dezelfde voorletters. Heb je echter ook de beschikking over een geboortedatum dan kan je een unieke sleutel achter de schermen laten opbouwen uit de componenten voorletters postcode huisnummer en geboortedatum…

    JP2235BB2912111993……deze sleutel loopt stuk op het moment dat er sprake is van een tweeling met dezelfde voorletters.