Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vertraagde werking calc.query

  • Jacques Margés

    Hallo allemaal,

    In een formulier verschijnt een vraag d.m.v. een query om een datum in te voeren die gelijk moet zijn aan een bepaalde datum in het formulier.

    In het rapport dat daarop verschijnt staan nog niet de gegevens die ik verwacht, die komen pas nadat ik het programma in zijn geheel weer heb opgestart.

    Het gaat hierbij dus om het bevestigen van de ingave, dat blijkbaar niet gebeurt.

    Hoe kan ik dat oplossen?

    Bedankt bij voorbaat

    Groeten

    Jacques

  • Database Service Nederland

    Jacques,

    Ik denk dat je probleem is dat het record wat je aan het bewerken bent niet wordt opgeslagen voordat je je rapport opent. Als dat het geval is zet dan deze regel voor de regel waar je je rapport opend.

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

    Mocht dit niet helpen, laat het dan even weten!

    Groeten,

    Fons Roelandt

    Database Service Nederland

  • Jacques Margés

    Beste Fons,

    Ik zag tot mijn verrassing een reactie op een eerder door mij ingezonden probleem.

    Ik ben niet helemaal duidelijk geweest met mijn probleemstelling.

    Ter verduidelijking het volgende:

    Het databasebestand Noordenwind heb ik als basis gebruikt voor mijn programma.

    Als ik een factuur maak, zullen de daarin vermelde aantallen de voorraad verminderen.

    Als ik een inkooporder maak zal na uitlevering de voorraad toenemen.

    In het bestand “Producten” kan ik dus precies zien wat de voorraad is, omdat ik daar een veld heb gemaakt dat de mutaties bijhoudt.

    De mutaties worden echter eerst zichtbaar, wanneer de database ge -of heropend wordt.

    Bedankt alvast voor de reactie!

    Groeten

    Jacques