Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Som van een selectie van een Tabel

  • Huub

    Beste Access builders,

    Ik heb het volgende probleem:

    Voor een kennis heb ik een database gemaakt waarin hij standen van Jeu de Boule wedstrijden kan bijhouden. Wedstrijden worden het gehele jaar gespeeld.

    In een tabel staan de gespeelde wedstrijden met de standen en wie deze gespeeld heeft.

    Voor de eindstand van het seizoen moet ik een rapport maken dat de aantal gewonnen wedstrijden per deelnemer weer geeft. Maar nu komt het. Alleen de eerste 30 gespeelde wedstrijden die de deelnemer gespeeld heeft tellen in deze score berekening mee.

    De vraag is dus: Hoe kan ik een Som maken in een Query of Raport van uitsluitend de eerste 30 gespeelde wedstrijden PER deelnemer (zonder zelf aan te hoeven geven in een tabel met welke wedstrijd de persoon bezig is).

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Grt. Huub.

  • Eric B

    Kijk maar even in de help en zoek maar even op TopValues

    Het zou dan wel aardig zijn als je een datum hebt of een wedstrijdnummer om de volgorde te bepalen van deze top 30

    Als je de query gebakken hebt is het vrij eenvoudig om op basis van de query.een rapport samen te stellen.