Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rapport. Opvullen lege ruimte.

  • Sander

    Mijn rapport (factuur) dient te worden opgevuld indien er minder items gefactureerd dienen te worden.

    Momenteel als ik bijv maar 2 items op de factuur zet word de factuur erg klein. D.w.z. het bevat dan maar weining regels en onderaan komt dan een grote witte ruimte. Het vak met de gefactureerde items moet dus een vast formaat krijgen.

    Waar moet ik het instellen zodat mijn rapport (detail gegevens) een vaste afmeting krijgt?

    Alvast bedankt!

    Michael

  • chris

    heb je al iets met paginavoettekst of rapportvoettekst geprobeert?

    kun je soms de onderkant mee opvullen

    chris

  • Sander

    Mijn rapport heeft de volgende indeling

    Report Header ( Hierin staat het logo)

    Page Header (Leeg)

    OrderID Header (Hierin staat diverse info (fact #, sold to, consigned to ect.)

    DETAIL (deze zet de artikelen in de factuur, steeds met een nieuwe regel. Hier zit de fout)

    OrderID Footer (subtotaal factuur en diverse andere info)

    Page Footer (algemene adres gegevens bedrijf e.d.)

    Report Footer (Leeg)

    De sectie DETAIL moet een vast formaat krijgen, maar wel alle artikelen er in kunnen zetten.

    Nu krijg ik voor elk artikel een nieuwe regel.

    Er is ruimte voor bijv 10 artikelen, maar indien er maar 1 artikel is wordt de overgebleven ruimte niet benuttigd.

  • JaapT

    Michael,

    Kijk naar de eigenschappen van alle velden in de detail-sectie.

    Je hebt de mogelijk te verkleinen en te vergroten, dat geldt ook voor de eigenschap

    van de sectie zelf!

    Te verkleinen betekent als er geen gegevens zijn dan wordt deze regel niet gevuld,

    voila jouw probleem.

    Speel daar even mee.

    Succes,

    Jaap