Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

after-update

  • Donny

    beste mensen,

    Ik wil een veld met de gebeurtenis “after-update” vergrendelen, niet meer toegankelijk maken, welke code moet ik daarvoor gebruiken?

    heb al iets geprobeerd maar werkt niet??

    dank voor uw hulp

    (ps: er staat al een after-update code in, kan ik deze er gewoon bijplaatsen?? of moet ik een andere gebeurtenis gebruiken??)

  • RV2

    Je hebt 2 gebeurtenissen nodig, de Current en de After Update van je formulier (dus NIET van je tekstveld).

    Als je wilt voorkomen dat een ingevoerd gegeven kan worden gewijzigd, wordt de code in beide gebeurtenissen zoiets als

    If IsNull(Me.naamtekstveld) = True Then

    Me.naamtekstveld.Enabled = True

    Else

    Me.naamtekstveld.Enabled = False

    End If

    RV2

  • Donny

    Bedankt RV2,

    dit werkt prima, echter het veld blijft vervolgens geblokkeerd als ik “record toevoegen” doe, dan mag dat lege nieuwe veld weer toegankelijk worden.

    (had ik even kunnen vermelden ja)

    Dus eigenlijk wil ik dat het geceerde record en dan dat bewuste veld geblokkeerd wordt na invoer maar dat hij weer toegankelijk wordt als ik een nieuw record wil toevoegen cq invullen.

    Donny

  • RV2

    Je kunt het vergrendelen van een tekstveld niet afhankelijk stellen van het feit of je een nieuwe rij in wilt voeren.

    Is ook niet bepaald logisch, wat is dan het nut van het vergrendelen van een tekstveld?

    Noppes, want ik navigeer eerst naar een nieuwe rij en wijzig vervolgens wat ik maar wil wijzigen in bestaande rijen.

    RV2

  • Donny

    ok, ik ga er even over nadenken wat ik dan wil,

    bedankt voor de reactie

    Donny