Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Microsoft Access

  • Jeroen van Klinkenberg

    Ik ben een beetje aan het hobby'n met Microsoft Access en hierin een database aan het schrijven om klachten te kunnen beheren. Op basis van deze gegevens maak ik in formulieren van deze klachtenregistraties allerlei grafieken. Deze grafieken zou ik graag als afbeelding willen plakken in Microsoft Word. Dit wil echter nog niet lukken. Kan iemand mij helpen om dit voor mij grote probleem simpel op te lossen.

  • Database Service Nederland

    Jeroen,

    Kan je iets duidelijker zijn a.u.b.?

    Wil je handmatig de grafiek kiepiëren / plakken, of wil je dit doen via vba, of als export van een rapport.

    Fons Roelandt

    Database Service Nederland

  • Jeroen van Klinkenberg

    De grafieken moeten als plaatje in een Word-document toegepast gaan worden. Om het plaatje/de grafiek heen zal handmatig in Word zelf de nodige tekst geplaatst en opgemaakt dienen te worden.

    Het mooiste zou zijn als het simpelweg via kopieren en plakken zou gaan, maar dit lukt mij niet. Dus wellicht kan dit wel via VBA.

    De optie om het als rapport te exporteren lijkt mij juist een extra handeling. Ik heb reeds een grafische weergave in mijn formulier staan.

    Ik hoop dat ik wat duidelijker ben geweest en hoop dat je een goede tip voor me hebt. Intussen heb ik hier ook de nodige boeken van Access over nageslagen, maar de informatie omtrent het maken en bewerken van grafieken is vaak zeer summier.

    Jeroen van Klinkenberg

    Database Service Nederland schreef:

    >

    > Jeroen,

    >

    > Kan je iets duidelijker zijn a.u.b.?

    >

    > Wil je handmatig de grafiek kiepiëren / plakken, of wil je

    > dit doen via vba, of als export van een rapport.

    >

    > Fons Roelandt

    > Database Service Nederland

  • Database Service Nederland

    Jeroen,

    Sorry dat het even geduurd heeft voordat ik reageerde, maar ik was nogal druk…

    Je kunt een msgraph object gewoon kopieëren en plakken.

    Je moet er echter wel opletten dan de eigenschap ingeschakeld op je staat en de eigenschap vergrendeld op nee. Anders zal het nuet lukken.

    De volgende link geeft info over hoe je een Graph ovject uit access naar excel kopiëert. Dit werkt het zelfde naar Word!

    http://support.microsoft.com/?kbid=208327

    Ik hoop dat het helpt!

    Groeten Fons

  • Jeroen van Klinkenberg

    Beste Fons,

    Bedankt voor je reactie. Ik zie echter dat ik in mijn vraagstelling niet helemaal volledig ben geweest. Ik heb mijn grafieken niet via msgraph gemaakt, maar door mijn formulieren in de PivotChart-View weer te geven. Hierdoor is jouw oplossing helaas niet meer mogelijk.

    Nu vraag ik me af of ik er wel handig aan gedaan heb om mijn grafieken op deze wijze te genereren, echter ik heb veel grafieken met als opmaak “radar” nodig. Deze zitten helaas niet in msgraph. Wellicht kun jij me adviseren of ik op deze wijze wel handig mijn grafieken heb gemaakt?

    Groeten Jeroen

    Database Service Nederland schreef:

    >

    > Jeroen,

    >

    > Sorry dat het even geduurd heeft voordat ik reageerde, maar

    > ik was nogal druk…

    >

    > Je kunt een msgraph object gewoon kopieëren en plakken.

    > Je moet er echter wel opletten dan de eigenschap ingeschakeld

    > op je staat en de eigenschap vergrendeld op nee. Anders zal

    > het nuet lukken.

    >

    > De volgende link geeft info over hoe je een Graph ovject uit

    > access naar excel kopiëert. Dit werkt het zelfde naar Word!

    >

    > http://support.microsoft.com/?kbid=208327

    >

    > Ik hoop dat het helpt!

    >

    > Groeten Fons