Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Omschrijving steeds hetzelfde

  • Paco

    Hallo,

    ik heb een subformulier met de volgende gegevens:

    - Artikelcode

    - Omschrijving

    - Gewicht

    Nu is omschrijving de waarde uit de query bij het kiezen van het artikelnummer. Dus: Me.Artikelomschrijving = Me.Artikelcode.Column(1). Wanneer ik nu met de toets een nieuwe regel aanmaak en een volgend artikel kies, krijg ik in alle artikelomschrijvingen de omschrijving van het laatst gekozen artikel. Dus steeds dezelfde.. Hoe zorg ik ervoor dat ik per regel een omschrijving krijg die bij het gekozen artikel hoort?

    Alvast bedankt!

    Paco

  • Database Service Nederland

    Paco,

    Het beste wat je kan doen is een query maken als recordbron voor het subformulier. In deze query neem je Artikelcode en Gewicht uit de originele tabel waaraan het formulier was gekoppeld en de omschrijving uit de artikelen tabel.

    Als je nu voor het tekstvak Artikelomschrijving de omschrijving uit de query neemt als bron, dan wordt deze automatisch ingevoerd als je een artikel kiest. Het is wel verstandig om het tekstvak uit te schakelen en te vergrendelen zodat de gebruikers de omschrijving niet aan kunnen passen.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Met vriendelijke groet,

    Fons Roelandt

    Database Service Nederland

  • Paco

    Bedankt voor uw reactie! Ik zie nu zelf ook wat ik fout deed… Nogmaals bedankt!