Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Koppeling met outlook gaat niet goed

  • Hilbert

    Hallo,

    Ik heb een access bestand gekoppeld aan het adressenbestand van outlook 2003.

    Op zich gaat dat prima, maar als ik een wijziging aanbreng in een file in outlook, wordt de file in access verwijderd.

    Uiteraart is dit niet de bedoeling, maar volgen mijnheer Gates moet dit zonder problemen kunnen.

    Wie kan mij hier raad over geven.

    Groet Hilbert

  • JaapT

    Hilbert,

    Bij mij gaat dit prima!

    Gebruik je ook MsAccess 2003?

    Wat gebeurt er precies?

    Succes,

    Jaap

  • Hilbert

    Hallo Jaap,

    Ik gebruik MS office 2003.

    Als ik een file in outlook wijzig, b.v. een telefoonnummer of iets anders verander,

    kreeg ik op alle velden in access “ bestand verwijderd”.

    Zojuist even gecontroleerd en alles staat weer zoals het de bedoeling is.

    Vreemde situatie!

    Zou het kunnen zijn dat je na een wijziging de boel eerst moet afsluiten en heropenen?

    Lijkt mij tegenwoordig behoorlijk omslachtig, niet echt van deze tijd en ook niet nodig.

    Raar hoor.

    In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal eerst maar eens zien wat er verder gebeurd.

    Groet

    Hilbert

  • JaapT

    Hilbert,

    Bij mij werkt elke wijziging direct door in de gekoppelde tabel in Acces.

    Succes,

    Jaap

  • Hilbert

    Jaap

    Ik heb het idee dat het nu inderdaad ook goed werkt.

    Maar even afwachten hoe het verder gaat.

    Bedankt

  • Eric Bernhard

    Mag ik zo brutaal zijn hierop verder te borduren.

    Ik ben op zoek hoe het mogelijk is om via access de agenda van outlook van al mijn medewerkers uit te pluizen zodat we een overzicht kunnen maken van de verschillende informatie over de agenda gegevens van een ieder.

    We willen namelijk een agenda overzicht maken waarin alle personen zichtbaar zijn en dat we tevens onder aan het formulier andere informatie kwijt kunnen qua grote verstoringen in het systeem.

    Ik werk namelijk op een service afdeling.

  • Hilbert

    Hallo Eric,

    Op zich is dat niet zo moeilijk.

    Het makkelijkst is als je een nieuwe database opend, dan kies je in “bestand” “ophalen van externe gegevens” “tabellen koppelen” et voila, klaar is clara.

    Succes

  • JaapT

    Eric,

    Toch is het de volgende keer beter een apart nieuw topic te openen.

    Succes,

    Jaap