Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

probleempje

  • Sven Coenegracht

    Hoi,

    ik zit met een probleem in MS Access. Ik wil kunnen navigeren door het schakelbord (meerdere), er moeten keuzes gemaakt worden in het menu. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat de keuzes die gemaakt zijn uiteindelijk meegenomen worden. Bijvoorbeeld: scherm 1(kies vakbladen), scherm 2(kies telefonisch), scherm 3 (kies steekproef). Nu moet ik ervoor kunnen zorgen dat ik bijvoorbeeld een rapport aan de laatste keuze kan koppelen, maar die precies de juiste informatie heeft. Zoals het nu is kun je kiezen voor vakbladen, maar dat kan net zo goed uit tijdschriften zijn. Hopelijk heb ik het goed kunnen uitleggen; namelijk dat ik de afhankelijkheid niet kan verwerken..

    Enige hulp zou ik op prijs stellen.

    Mvg,

    Sven

  • B.

    Is het een oplossing om via een blanco form comboboxen in te voegen die verwijzen naar query, waar de lesectie mogelijkheden in staan?

    je dan vervolgend een nieuwe query laten zoeken op die gestelde kriteria.

    (Gewenste selectie)

    Volgens mij is wat je wil via een schakelbord alleen mogelijk met een vlookup functie in VBA, maar daar weet ik eerlijkgezegt niet iets te weinig van, ik zit zelf al lang te stoeien om in een veld iets te laten verschijnen wat via een lookup functie werkt die verwijst naar een Table…

    Succes,

    B.

  • Sven Coenegracht

    ik weet niet of dat een oplossing is, ik hoor van anderen dat ik met VBA MOET werken om dit te laten werken.. =/

    Toch bedankt voor je reactie,

    mvg Sven