Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Meerdere tabellen in 1 rapport

  • nKz

    Ik zit op moment op mijn stage. Hier ben ik een CMDB aan het maken binnen Access. Ik heb hem bijna af maar ik zou graag het volgende willen hebben.

    Ik heb binnen Access voor elke pc, printer, server een apparte tabel gemaakt, binnen deze tabbellen heeft elk object een eigen CI nummer. De tabellen zijn gelinkt met elkaar door middel van een locatie code. Nu zou ik graag een rapport willen draaien met de gegevens van al deze tabbellen onder elkaar. Dus niet bijvoorbeeld per desktop welke printer hier aan hangt etc.

    Mijn vraag is: is dit mogelijk? zo ja, hoe? Alvast bedankt

  • Eric B

    Je maakt eerst een Hoofdrapport van je Hooftabel. Daarna maak je van iedere afzonderlijke tabel een rapport. Deze rapportages plaats je dan als subrapport in het Hoofdrapport

    Je kan subrapporten al dan niet koppelen aan je gegevens in je Hoofdrapport.

  • nKz

    bedankt voor je oplossing….alleen nu kan ik niet sorteren op ID nummer. Iemand hier nog een oplossing voor ?

    Alvast bedankt

  • Eric B

    Als je van de datasource van je Hoofdrapport nu een query maakt die sorteer op het ID

    Zoiets “Select * from klanten order by KlanID”

  • JaapT

    Je kan natuurlijk ook een query maken waarin alle tabellen zijn opgenomen.

    Deze query is de basis voor je rapport.

    In het rapport kun je werken met groepskop- en voettekst om b.v. het hoofd CI

    éénmalig te tonen.

    Sorteren wordt dan ook heel eenvoudig.

    Succes,

    Jaap