Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Object ongeldig of niet meer ingesteld.

  • JmK

    Ik ben een Access-programma aan het uitbreiden (Incl. VBA-code) voor diverse Win2000-systemen. Doch op een enkele systeem (met in principe zelfde configuratie) wordt op willekeurige momenten één, twee of veel keren bovenstaande melding gegenereerd.

    Ik ben druk wezen zoeken of het aan systeem-instellingen zou kunnen liggen, maar kom er niet achter. Misschien zit het probleem wel in het gebruik van Intell- of AMD-processoren. Heeft iemand hier weet van of ervaring mee?

  • RV2

    Waar je tegenaan loopt zijn ontbrekende en / of verkeerde verwijzingen.

    Open je bestand op iedere PC waar het probleem zich voortdoet.

    Open het VBA venster (door een bestaande of nieuwe module te openen).

    Kies in de menubalk Extra -> Verwijzingen en check of je verwijzingen kloppen.

    RV2

  • JmK

    Dit was een van de eerste dingen die ik gecheckt heb, dezelfde verwijzingen waren ingesteld. Ik heb ook even de versies gecontroleerd en een “probleem”-pc opgewaardeerd van O2k-SP1 naar O2k-SP3 (waar betreffend Access-programma goed op zou moeten werken), echter zonder gewenst resultaat.

    Is er nog iets waar ik nog zou kunnen kijken ?

  • RV2

    Compileer je code in het VBA scherm op een PC waar je geen meldingen krijgt.

    Foutopsporing -> Compileer

    Los evt fouten op.

    Draai je op al je PC's wel dezelfde Access versie?

    Is in ieder geval geen technisch probleem, je moet het dus zeker niet zoeken in processoren maar in hetzij je code, hetzij korrupte formulieren hetzij in onjuiste verwijzingen hetzij in ontbrekende dll's

    RV2

  • JmK

    Ik ben er achter gekomen dat o.a. de access-functie ‘round’ in een query aangeroepen wordt die vervolgens in een subformulier getoond moet worden. Dit gaat schijnbaar bij de meeste pc's naar wens, maar kan blijkbaar niet altijd gebruikt worden. In principe hebben we alleen maar O2k Nederlandse versie, waarin de Engelse functies gebruikt zouden kunnen worden, maar lees het resultaat tot nu toe. Nu ga ik een versie installeren waarmee de software wel heet te werken en wacht in spanning af ….

  • RV2

    DE funktie Round zou ik sowieso niet gebruiken.

    Reden is dat Microsoft het nodig heeft gevonden om deze op een typisch Amerikaanse accounting rule te baseren die niet bepaald overeen komt met de wijze waarop afronding naar wiskundige termen zou moeten gebeuren.

    Gevolg is dat de funktie Round niet altijd korrekt afrondt.

    Maak een eigen afrondingsfunktie, gebruik daarvoor de funkties INT en FIX.

    RV2

  • JmK

    Je hebt helemaal gelijk, volkomen mee eens, gebruik van dergelijke functies ben ik ook geen voorstander van. Je moet gebruik maken van algemeen beschikbare functies. Helaas is dat ook niet de oplossing

    Na installatie van andere versies levert ook niet de oplossing, helaas, helaas…

    Nader onderzoek levert volgende op:

    (situatie: gebruik formulier met tabbladen, waarop een subformulier met een query)

    Query en Subformulieren afzonderlijk werken correct, bij het Formulier met subform en query krijgen alle velden de waarde #Naam en betreffende melding, wanneer het subformulier op “Gegevensinvoer = Ja” in gesteld wordt, worden waarden correct berekend. Dit is opvallend, maar niet de daadwerkelijke oorzaak van het probleem.