Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

formulier layout

  • De Geest Marianne

    In een formulier heb ik allerlei klanten gesorteerd per postnummer.

    Wanneer een postnummer veranderd wil ik op dit formulier een lijn trekken of in het veld postnummer een andere kleur toepassen zodat het visueel gemakkelijker te zien is wanneer een postnummer wijzigt.

    Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?

  • Eric B

    Geldt de wijziging alleen maar wijzigingen die je vandaag maakt……

    of

    wijzigen die je maakt op het moment dat je formulier geopend is???

  • De Geest Marianne

    Het is de bedoeling om de volledige tabel te tonen in een formulier.

    Alle postnrs.staan onder elkaar en wanneer er een nummer veranderd, zou dit visueel duidelijk moeten zijn.

    Bv.alle klanten met postnr.9100 staan onder elkaar. Wanneer het postnr.nu veranderd naar 9101, dan zou er een lijn moeten getrokken worden onder het laatste nr. of het volgende nr.zou een andere kleur moeten krijgen, zodat duidelijk te zien is dat het nummer is gewijzigd.

    Wat ook goed zou zijn, is bv.zoals bij de rapporten, dat wanneer het volgend nr.idem is als het vorige, dit niet wordt herhaald, maar wanneer dit nr.wiizigt dit terug wordt getoond.

    Hopelijk ben ik duidelijk met mijn uitleg.

    mvg.

    Marianne De Geest

  • RV2

    De vraag is, wat versta je onder “gewijzigd”?

    Stel, je krijgt voor elkaar wat je wilt.

    Je sluit je formulier en opent dit weer.

    Wat Access betreft zijn er geen wijzigingen meer, als je de laatste wijzigingen weer wilt geven gaat dat lastig worden.

    Het enige dat ik kan verzinnen is gaan werken met een aparte tabel waarin je mutaties bij gaat houden.

    Op de een of andere manier zou je er wellicht via VBA code voor kunnen zorgen dat alle items, die meer dan 1 mutatie hebben, een afwijkende (achtergrond)kleur krijgen.

    Wat je je eerst af moet vragen is “heeft wat ik wil eigenlijk wel toegevoegde waarde”

    Die toegevoegde waarde zie ik zelf namelijk absoluut niet.

    RV2

  • Eric B

    Dus als ik het goed begrijp is er een klanten record met een veld postnr.

    Vraag vul je deze met de hand in op het moment dat je een nieuw klanten record aanmaakt of laat je de gebruiker kiezen uit een combo of listbox

    Wat betreft deze zin :

    Wat ook goed zou zijn, is bv.zoals bij de rapporten, dat wanneer het volgend nr.idem is als het vorige, dit niet wordt herhaald, maar wanneer dit nr.wiizigt dit terug wordt getoond.

    Daar begrijpen we niets van…..?