Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rapport afdrukken met recente gegevens

  • Danny van den Akker

    Hoi, ik krijg het maar niet voor elkaar om een rapport af te drukken die zijn gegevens haalt uit het form dat net is ingevuld. Als ik de macro aanpas met form close en dan weer open, dan lukt het wel. Om een duidelijker beeld te geven het volgende: Heb een form waarin opmerkingen worden geplaats,door een druk op de knop worden de gegevens direct verstuurt naar een email adres Hoe krijg ik het voor elkaar om de gegevens te updaten als er op de knop verzenden wordt geklikt. (Het wordt als snapshot verzonden ) mvrg Daneron

  • Eric B

    Door deze code te plaatsen in de VBA code van je knop.

    Kies menu Beeld/ontwerpweergave

    Klik op jouw knop..klik op de rechtermuistoets en kies Eigenschappen…Kies tabblad Gebeurtenis en zet cursor in het event Bij klikken..

    klik op de puntjes rechts en vul het onderstaande in.

    If Me.Dirty Then DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

  • Danny van den Akker

    en hoe koppel ik daar m'n verzendknop aan vast want m'n macro zit op klikken?

    alvast bedankt voor uw moeite.

    mvrg

    Daneron

  • ERic B

    Kies menu Beeld/ontwerpweergave

    Klik op jouw knop..klik op de rechtermuistoets en kies Eigenschappen…Kies tabblad Gebeurtenis en zet cursor in het event Bij klikken..

    kies en

    klik dan op de puntjes rechts en kopieer het onderstaande

    tussen de statements Private Sub en End sub

    Verander “vul hier denaam van je macro in” in de naam van je macro

    On Error GoTo Err_Knop2_Click

    Dim stDocName As String

    If Me.Dirty Then DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

    stDocName = “vul hier denaam van je macro in”

    DoCmd.RunMacro stDocName

    Exit_Knop2_Click:

    Exit Sub

    Err_Knop2_Click:

    MsgBox Err.Description

    Resume Exit_Knop2_Click