Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beveiligen, openen met shift

  • B.

    Hoi,

    Ik heb een database draaien met alles gehide zeg maar doormiddel van alle vinkjes uit te zetten bij start-up/opstarten.

    nu kun je met shift inhouden nog makelijk in de database komen, maar dat wil ik juist blokkeren

    De database moet blijven zoals die nu is/draaid en als iemand wat de shift wil open wil ik dat er gevraagt wordt naar een wachtwoord. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

    Alvast bedankt,

    B.

  • ERic B

    Voordat je gaat prutsen maak eerst even een copy van je DB

    aanroep in je opstartformulier

    DisableShiftKeyBypass False

    deze sub plaats je in je module

    Sub DisableShiftKeyBypass(tflag As Boolean)

    Const DB_Boolean As Long = 1

    EigenschapWijzigen “AllowBypassKey”, DB_Boolean, tflag

    End Sub

  • RV2

    Kijk hier eens voor een waterdichte aanpak:

    http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=36043

    RV2

  • B.

    He, bedankt, helemaal top, ik ga er eens mee stoeien, want volgens mij ben ik daar zo te zien nog even zoet mee…

    Nogmaals bedankt,

    B.

  • B.

    Hoi ERic B,

    Ik ben aan het prutsen geweest, maar krijg foutmelding na foutmelding….

    Wat bedoel je precies met……:

    aanroep in je opstartformulier

    DisableShiftKeyBypass False

    Ik had dit in “bij openen” van het opstartformulier gezet, maar hij snapt niet wat ik bedoel, want ik krijg foutmelding na melding, daarnaast denk ik ook dat het hier niet goed staat omdat je deze eigenlijk overslaat met de shift optie.

    Daarna schrijf je. plaats in je module: welke module? een nieuw aanmaken?

    Bedankt weer,

    B.

    De andere optie van RV2 heb ik nog niet geprobeerd, die ziet er voor mij nog even te omslachtig uit, daar moet ik even rustig voor gaan zitten.