Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verkleinen van een "label"

  • LS

    Ik wil in een rapport een lijst met toetsresultaten per leerling laten zien. Deze toetsresultaten staan per leerling onder elkaar. Dus de naam van de toets en het bijbehorende cijfer staan op één rij. Als nu een leerling een toets niet heeft gemaakt, dan zou wel een label maar geen cijfer zichtbaar zijn.

    Dat wil ik niet. Ik wil, middels de eigenschap “Te verkleinen”, het tekstvak zonder cijfer laten verdwijnen waardoor de onderliggende cijfers naar boven schuiven.

    Dat lukt, maar de bij de tekstvakken behorende labels blijven op de oude plaats staat, zodat de naam van de toets en het bijbehorende cijfer niet meer op dezelfde rij staan.

    Mijn idee was om van de labels ook tekstvakken te maken (met de eigenschap te verkleinen) en dan een stukje code voor de cijfers te schrijven als:

    If Me! = 0 Then

    Me! = Null

    Else

    Me! = “Toets A”

    End If

    Door die = Null en de eigenschap “te verkleinen” wil ik dat ok het bijbehorende label opschuift.

    Is dit mogelijk en waar moet ik dan zo'n stukje code plaatsen?

    Alvast bedankt voor het meedenken!

  • ERic B

    Ik ga er van uit dat je een tweetal velden naast elkaar hebt staan

    veld1 bevat het cijfer

    veld2 bevat detoets

    Sleep beide velden op hun plaats, vanuit de velden box (boven in je menu)

    De code wordt dan :

    if not isnull(me.veld1) and me.veld1 <> 0 then

    me.veld1.visible = true

    me.veld2.visible = true

    else

    me.veld1.visible = false

    me.veld2.visible = false

    end if

    Vraag daarna de eigenschappen van je detail op en zet verkleinen op Ja, mogelijk moet je dat ook bij de velden doen.