Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Velden automatisch in laten vullen

  • Kevin Blommert

    Beste meneer-ik-heb-veel-meer-verstand-van-Access-dan-Kevin-Blommert :-),

    Ik ben bezig om voor mijn school een leerlingdatabase samen te stellen met access. Ik ben al best ver gekomen met een beetje proberen, maar nu ben ik ergens tegenaan gelopen waar ik echt niet uitkom:

    - Ik heb leerlinggevens (waaronder voornaam, achternaam, geboortedatum, enz) opgeslagen in een tabel ingevoerd met behulp van een formulier;

    - Ik wil bij een ander formulier de geboortedatum van een kind automatisch terug laten komen op het moment dat zijn voor en achternaam ingevuld zijn.

    Het is me wel gelukt om een keuzelijst te maken zodat je de naam uit een lijst kan kiezen en dat zo de juiste geboortedatum in het veld verschijnt, maar het zou toch mooier zijn als het vanzelf gaat… Gemak dient de mens toch?

    Alvast bedankt!!

    Groetjes, Kevin

  • RV2

    Gebruik DLookup.

    Vergt wel wat kennis van VBA.

    Kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase, daar wordt in het Order formulier gebruik gemaakt van DLookup.

    RV"

  • luuk

    Dlookup ???

    Ik zit ook (nog steeds) met het zelfde probleem. Ik kan in Noodenwind niet ontdekken hoe dat nou precies in elkaar zit waar moet je eigenlijk zoeken en waar in welk scherm wordt dlookup ingevuld?

    Luuk

  • RV2

    DLookup wordt gebruikt in het subformulier Orders (formulier met de orderregels), in de Voor Bijwerken en Na Bijwerken gebeurtenis van het tekstveld Produkt.

    Namen kunnen wat verschillen, heb een Engelstalige versie draaien.

    RV2

  • luuk

    GEVONDEN

    Bedankt

    Luuk

  • JaapT

    Nog een tip,

    Vul bij Google Dlookup in en voila….

    Succes,

    Jaap