Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Access>Word

  • frans

    Beste Mensen,

    Graag zou ik het volgende willen realiseren:

    Vanuit Access, een brief opstellen in Word. De brief in Word moet dus verwijzen naar enkele gegevens in Access. Bijvoorbeeld een brief, dat begint met

    Geachte heer (PIETERSEN)

    PIETERSEN moet dus uit Access worden gehaald enz.

    Heeft iemand van jullie een idee hoe ik vanuit Access, bepaalde velden, kan exporteren naar Word? Deze velden moeten een vaste plek krijgen in een brief.

    Bij voorbaat dank,

    Frans

  • Sheila

    Je kan het op meerdere manieren uitvoeren, programmeren via VB staat verder terug door iemand anders omschreven maar ik heb het op de volgende manier gedaan: maak en query van de benodigde gegevens. Open je standaard word document en ga naar extra.

    Kies voor afduk samenvoegen, maken (standaardbireven), gegevens ophalen (bestand opzoeken). Plaats je velden op de plaats waar je ze hebben wilt.

    Sla hem zo op.

    Ga vervolgens naar je database en plaats in je formulier een knop en geef in eigenschappen de hyperlink op waar het word document zich bevind.

    Als dit gedaan is dan hoef je alleemaal het record te onthouden en de knop aan te klikken. Nu ben je weer op het opgeslagen word document en ga je naar de afdruk samenvoegen en kies je voor van record …. t/m record ……. en je hebt je standaard brief.

    succes