Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Access macro probleempje

  • nKz

    Ik heb al verschillende forums afgezocht maar nog nergens heb ik een soort gelijk probleem kunnen vinden als dat ik heb. Het zal voormoedelijk wel ergens een vinkje of een regeltje zijn maar ik kan het gewoonweg niet vinden.

    Ik ben een database aan het maken met een aantal formulieren en subformulieren. Nu heb ik een subformulier gemaakt waarin een aantal waardes worden getoont die in een ander formulier voorkomen. Hierin heb ik een macro gebouwd dat wanneer je dubbelklikt op een waarde uit het subformulier dat het andere formuliertje word geopend met meer gegevens over de desbetreffende waarde.

    Nu komt mijn probleem als ik heb subformulier zo open dan werkt het wel. Wanneer ik heb subformulier in een ander formulier stop dan geeft hij de melding dat ik een parameter waarde moet opgeven. Wanneer ik hier dan een waarde van het formulier invul opent hij deze gewoon.

    Iemand een ideetje hiervoor? Alvast bedankt!

  • ERic B

    Ja je kan niet zo maar een subformulier in een ander formulier hangen. Sub formulier is verbonden met het bovenliggende formulier. Als je de eigenschappen van het subformulier opvraagt dan zal je zien dat bij de eigenschappen Subvelden en Hoofdvelden koppelen waardes zijn ingevuld. Dit bepaald de relatie met het hoofdformulier.

  • nKz

    Het is me al geluk op een andere weg!!! In ieder geval bedankt voor jullie moeite!

    grts