Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Open dialog-box

  • JmK

    Ik zou graag de beschikking hebben over een dialog-box, die bij het sluiten een returnvalue geeft. Hiervan zijn voorbeelden bij de fleet voor file- en directory-selecties, maar mijn zoekacties naar de mogelijkheid om op deze manier andere gegevens op te vragen is tot op dit ogenblik gestrand.

    Is dit niet mogelijk?

  • ERic B

    Wat voor gegevens wil je opvragen?

  • JmK

    Ik zou bijvoorbeeld graag de prijs van een door de gebruiker geselecteerd artikel of het id van een door de gebruiker geselecteerde klant opvragen en beschikbaar krijgen in het actuele scherm voor verdere afhandelingen. Dus duidelijk een dialoogvenster: vraag-antwoord-spel (net als een function met returnvalue).

  • ERic B

    Maak een tabel prijs met artikel en hang deze als een onverbonden veld in je formulier.

    Op het moment dat een gebruiker een keuze maakt zorg je ervoor dat de artikel omschrijving en de prijs in een veld terecht komen van je tabel. De reden dat je het artikel en de bij bijbehorende prijs moet overhevelen is dat prijzen en artikel omschrijvingen kunnen worden aangepast. Dit betekent dat oudere facturen altijd de toenmalige prijs en artikel omschrijving behouden.

    ID van een klant opvragen daar geldt min of meer hetzelfde voor maak een onverbonden combobox aan met als basis de klantentabel. Zet deze ergens in je scherm…en reageer op het moment dat hij of zij een jeuze maakt.

  • JmK

    De clou zit hem in onderstaande code:

    gvarKeuze = Null

    DoCmd.OpenForm “DLG_Vraag”

    Do

    OpenForms = DoEvents()

    Loop While IsNull(gvarKeuze)

    Response = gvarKeuze ' vbOK / vbCancel

    Bedankt !