Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ongewenst records toevoegen

  • martin

    Ik heb een formulier gemaakt dat telkens ongevraagd een blanco record toevoegt. Vrijwel zeker gebeurt dit tijdens het openen of sluiten van het formulier. Dus, al heb ik voor de rest niets gedaan zoals wijzigen, goto next of new record. Gewoon openen en sluiten en ik heb er weer een blanco record bij.

    Natuurlijk kan ik ze wel voor het zicht verbergen, maar ik vind het slordig en ben razend nieuwsgierig hoe dit kan. Wie weet het?

  • JmK

    Zijn, wanneer je in de tabel kijkt, voor betreffende records daadwerkelijk alle velden leeg, anders vul je waarschijnlijk in via een gebeurtenis, bijvoorbeeld bij openen, bij laden, bij aanwijzen of bij sluiten, toch nog ergens een veld, waardoor er automatisch een record wordt aangemaakt.

  • martin

    Bedankt voor je tip. Het was wel even zoeken, maar uiteindelijk gevonden. Tijdens de startprocedure liet ik een verborgen formulier openen en weer sluiten om even te kijken of er data verlopen waren. Tja, en daar werd braaf iedere keer een -vrijwel-blank record aangemaakt. Nogmals dank!