Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zoekfunctie op formulier bij kruistabel

  • Sofie

    Ik heb 3 tabellen gemaakt: ‘titels’ (met titels van bundels en video's), ‘lijst trefwoorden’ met de verschillende trefwoorden die ik aan de titels toeken en een kruistabel ‘kruistabell Id’ waarin ik de Id's van de titels en de Id's van de trefwoorden aan elkaar koppel (one-to-many relatie, één titel kan meerdere trefwoorden hebben)

    Wanneer ik een query maak en las criterium het trefwoord ‘gezondheid’ ingeef, dan lukt dit perfect. Ik krijg een overzicht van de bundels en video's die het trefwoord ‘gezondheid’ meekregen.

    Dit is de SQL-weergave van de query:

    SELECT titels.titels, titels., titels.code, .trefwoorden

    FROM titels INNER JOIN ( INNER JOIN ON .Id = .Idtrefwoord) ON titels.Idtitels = .Idtitel

    WHERE (((.trefwoorden)=“gezondheid”));

    Tot zover gaat het prima.

    Nu wil ik een formulierweergave maken (omdat dit gebruiksvriendelijker is voor andere collega's die niet gewoon zijn van met Access te werken)

    Ik wil op mijn formulier een knop maken ‘zoeken’, wanneer ik daarop klik, wil ik een venster waarin ik een trefwoord kan openen vb: ‘gezondheid’. Waarna ik dan bovenstaande query kan laten starten.

    de zoekterm ‘gezondheid’ zou dus een variabele moeten zijn, ik zou daar dus de volgende keer ‘verslaving’ of ‘dementie’ of zoiets moeten kunnen intikken…

    Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

    Alvast bedankt!

  • ERic B

    Lang verhaal….maar je kan hem ook even opsturen naar beers60@zonnet.nl

    dan bak ik het even in je formulier.