Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

unieke rijen ophalen

  • Salsa

    Mijn query ziet er als volgt uit:

    SQLstring2 = “SELECT DISTINCTROW (woningen.woning_id), woningen.pid, woningen.omschrijving, woningen.soortwoonruimte, woningen.adres, woningen.plaats, woningen.korteomschrijving, db.pidRoot, db.pid FROM woningen, db WHERE woningen.omschrijving LIKE ‘%”& request.form(“search”) &“%’ OR woningen.soortwoonruimte LIKE ‘%”& request.form(“search”) &“%’ OR woningen.adres LIKE ‘%”& request.form(“search”) &“%’ OR woningen.plaats LIKE ‘%”& request.form(“search”) &“%’ OR woningen.korteomschrijving LIKE ‘%”& request.form(“search”) &“%’ AND db.pid = woningen.pid”

    Mijn resultaten zijn in principe rond de 10 records, maar op een of andere manier krijg ik steeds weer dezelfde records te zien, hij laat er wel 100 ofzo zien, steeds weer een herhaling van de eerste tien. Hoe kan ik dit oplossen?

    Bedankt!

  • RV2

    Je krijgt nu wat genoems wordt een samengesteld produkt.

    Oorzaak is dat je geen JOIN in je query hebt opgenomen tussen je 2 tabellen.

    Daarmee is meteen aangegeven wat je moet doen, een JOIN opnemen.

    RV2