Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aantal records in formulier

  • Bob van Toorn

    Hoi,

    ik heb 2 vragen of eigenlijk, op 1 van de 2 heb ik een antwoord nodig:

    Situatie:

    1.)Als ik bij de recordnavigatie een andere record selecteer(in een subformulier) wil ik dat in een ander subformulier automatisch iets veranderd, wat dat is is niet belangrijk, dat werkt wel, het gaat om de Event. Ik kan dus alleen niet opvangen dat het gebeurt.

    Als iemand weet hoe dit werkt ben ik al uit de brand geholpen

    2.)Omdat ik dit niet aan de gang kreeg besloot ik maar om zelf de navigatieknoppen na te maken, dan kan ik er wel de goede acties aanhangen. Maar tijdens het maken hiervan stootte ik op een ander probleem, ik weet niet hoe ik het aantal records in een formulier(niet table) in een veld kan zetten. Als iemand weet hoe dit moet ben ik helemaal heppiedepeppie.

    Alvast bedankt!!

  • RV2

    2) gebruik de eigenschap Bookmark

    Zie Access Help voor meer info

    RV2

  • bob van toorn

    Bedankt voor je reactie, maar volgens mij gebruik je dit alleen om van record te verspringen.. misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest over punt 2.

    het is me bijna helemaal gelukt om de recordnavigators na te bouwen, het lukt me alleen niet om het deel te maken dat aangeeft hoeveel records er nog in het formulier zijn, dus het 'van de ' deel. Hoe kan ik deze waarde in een textfield zetten?

  • RV2

    >maar volgens mij gebruik je dit alleen om van record te verspringen<

    Onjuist.

    Formulieren gebruiken recordsets.

    “Bookmark” gebruik je om te bepalen in welk record je in je recordset zit.

    Lees Access Help er nog eens goed op na.

    RV2