Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VB doorlopen regels tellen

  • Piet

    Is er een manier om in VB de doorlopen regels te tellen??

    Ik ben namelijk bezig met het aanpassen van een aantal databases… hierbij probeer ik door slimmere programmeer methode minder regels te doorlopen… heb nu in een ruwe schating over 2700records ongeveer 100.000regels weten te skippen in vb (van 40sec naar 14sec op een 350mhz pc en van 18 naar 6sec op een 2.4ghz) maar ik wil eigenlijk het precieze aantal regels weten wat ik nu minder doorloop dan in de oude situtatie het geval was….(door middel van goto's en andere truuc's

    ik weet niet of er een functie voor is of niet… (kan wel naar iedere regel een teller met 1 laten ophogen maar dan moet ik die een paar duizend keer plaatsen en dat is niet handig…

    als iemand een idee heeft of met zekerheid kan zeggen dat dit niet mogelijk is laat het me dan even weten

    bedankt alvast

  • ERic B

    Je maakt een tellertje in je loop bijvb :

    dim tellertje as long

    dow while

    tellertje =tellertje+1

    loop until…..

    msgbox tellertje

  • Piet

    dan krijg ik het aantal doorlopen records… ik wil het aantal doorlopen code regels hebben… en nee door ze te tellen in de loop heeft geen zin omdat de loop telkens anders wordt genomen…

  • ERic B

    Ikke nie meer begrijpen kortom zet even je code op het board en vertel precies wat je wilt.

  • Piet

    me code is 1400regels lang….

    als ik me code laat lopen na een klik op de knop dan worden er waarde vergeleken… als ie gevonden is gaat ie met een goto naar een ander stuk code toe enz…

    nu wil dus weten hoeveel regels hij totaal doorloopt

    de ene keer moet ie dus 30keer vergelijken voordat ie de juiste overeenkomsten gevonden hebt een andere keer mischien maar 3keer waardoor hij dus minder regels doorloopt…

    maar het zal wel niet mogelijk zijn zonder 100den teller regels