Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

parameter keuzelijst

  • Donny

    Forumleden,

    Ik heb een probleem waar ik niet uit kom:

    Ik heb een tabel “medewerkers” waarvan via een querie een rapport gegenereerd wordt. Het veld “naam medewerker” behelst veel en soms lastige namen ivm de internationale orientatie van mijn werkgever. In de querie bij dit veld staat de parameter om een specifiek rapport te openen van alleen die medewerker.

    Nu is de wens ontstaan om niet een naam in te voeren, wat veel fouten geeft, maar dat bij het opstarten van een rapport er een keuzelijst komt waar de gebruiker dmv scrollen de gewenste naam kan kiezen en dat dan dat specifieke rapport opent.

    de vraag is: doe ik dat via een querie met een parameter of anders?

    He veld Medewerker wordt langzaam gevuld als er nieuwe medewerkers worden toegevoegd, ) verloop is groot)

    Dank voor de hulp alvast,

    Donny

  • RV2

    Formulier maken, daarin een onafhankelijke keuzelijst met invoervak opnemen.

    Keuzelijst baseer je op de kolom NaamMedewerker (gebruik nooit spaties voor objektnamen…) van je tabel tblMedewerkers.

    Maak een querie waarin je je medewerkers gegevens opneemt met als konditie dat de medewerkersID (ik neem aan dat je een unieke sleutelkolom gebruikt, bij voorkeur een autonummer kolom) in je tabel gelijk is aan medewerkersID in je keuzelijst.

    Konditie wordt dan zoiets als

    WHERE Forms!naamvanjeformulier.naamvanjekeuzelijst = tblMedewerkers.MedewerkersID

    RV2

  • donny

    Dank voor de hulp, maar het is me nog niet helemaal gelukt, waar plaats ik die “Where” conditie?

    groet,

    Donny