Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gegevens naar Excel

  • Joker2

    Ik wil gegevens uit een query overzetten naar Excel.

    Het aantal kolommen van de query is vast, alleen het aantal records kan varieren.

    Ik zie dat ik via een macro gegevens naar Excel kan overzetten.

    Dit zou bijvoorbeeld moeten gebeuren op tabblad GEGEVENS en beginnen in cel A17.

    Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor bij Bereik (in de macro) moet plaatsen?

    Ik heb al geprobeerd GEGEVENS!A17, maar dat werkt niet.

    Alvast bedankt,

    Jan / Joker2

  • JaapT

    Jan,

    Toch gewoon via Help verkregen:

    Bestandsnaam De naam van het werkbladbestand waaruit u wilt importeren, waarnaar u wilt exporteren of waarmee u wilt koppelen. Geef het volledige pad op. Dit argument is vereist.

    Er wordt een nieuw werkblad gemaakt wanneer u gegevens exporteert vanuit Access. Als de bestandsnaam gelijk is aan die van een bestaand werkblad, wordt dit bestaande werkblad vervangen, tenzij u de gegevens exporteert naar een werkmap van Excel 5.0 of hoger. In dat geval worden de geëxporteerde gegevens naar het eerste beschikbare werkblad in de werkmap gekopieerd.

    Als u importeert uit of koppelt met een werkblad van Excel 5.0 of hoger, kunt u een bepaald werkblad opgeven met het argument Bereik.

    Bereik Het cellenbereik dat u wilt importeren of koppelen. Laat dit argument leeg als u het volledige werkblad wilt importeren of koppelen. U kunt de naam van een bereik in het werkblad opgeven of een cellenbereik, zoals A1:E25. (De syntaxis A1..E25 werkt niet in Access 97 of hoger.) Als u gegevens importeert uit of koppelt met een werkblad van Excel versie 5.0 of hoger, kunt u voor het bereik de naam van het werkblad gevolgd door een uitroepteken opgeven, zoals Budget!A1:C7.

    Opmerking Als u een werkblad exporteert, moet u dit argument leeg laten. Als u een bereik invoert, mislukt de exportbewerking.

    Succes,

    Jaap

  • Joker2

    Jaap,

    Was vergeten te melden dat ik dit al had gevonden, maar omdat ik een vast bereik (bijv. A4:C30) op moet geven werkt het blijkbaar niet.

    Ik weet namelijk wel vooraf de letters (hoeveelheid) van de kolommen, maar ik weet niet tot welke regel de gegevens doorlopen (dit varieert iedere keer weer).

    Ik hoop dat je me nog wat verder kan helpen.

    Jan

  • JaapT

    Jan,

    Zoals Help al aangeeft kun je dus geen bereik opgeven.

    Ik snap ook trouwens niet waarom je dit zou willen!

    Succes,

    Jaap