Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

datum niet op datum

  • Alfons

    Hallo,

    Ik heb een formulier waarin een datum veld staat, gebruikers navigeren dagelijks via de recordkiezer naar de laatste positie om een nieuwe datum in te voeren of naar de middelste optie om de laatst ingevoerde data (datum) te kijken om eventueel wijzigingen in het memoveld aan te brengen.

    Het is makkelijk en noodzakelijk dat de data op volgorde staan maar nu bemerk ik dat bijv 12 mei als laatste staat en 20 mei 3 posities daarvoor terwijl de volgorde andersom moet zijn.

    Wat ik ook doe, de data blijft willekeurig geordert, wat moet ik doen om de data te orderen in de juiste volgorde

    hoop op uw hulp, thx

  • RV2

    Baseer je formulier op een query.

    Gebruik daarin de Format funktie voor je datumvelden om deze in het gewenste datumformaat weer te geven.

    Sorteer je query op datum.

    RV2

  • Alfons

    Bedankt, ik ga er mee aan de slag,

    A

  • JaapT

    Alfons,

    Wat bedoel je precies hiermee:

    “om eventueel wijzigingen in het memoveld aan te brengen”

    Is de datum in je tabel wel van het type Date?

    Succes,

    Jaap

  • Donny

    bedankt jaap voor je reactie,

    het formulier heeft div invoervelden waaronder een datum veld en een memoveld, beiden zijn conform hun identiteit geconfigureerd, men gaat terug naar het betreffende record via de datum om vervolgens in het memoveld zaken te wijzigen cq toe te voegen.

    groet, Alfons