Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Synchroniseren Tabellen

  • Paco

    Hallo,

    Ik heb een database die op twee locaties draait. Is het mogelijk deze twee tabellen met elkaar te vergelijken en elkaar te voorzien van de meest up-to-date informatie?

    Zo ja, weet iemand hoe? Ik heb de databases al gesplitst.

    Bedankt!

    Paco

  • ERic B

    Je kan een replica maken. Je moet dan eerst zorgen dat de info van beide databases gelijk is. Afhankelijk van je situatie zal dat waarschijnlijk handwerk worden.

    Access heeft een wizzard replica maken. Het maken van Replica heeft nogal wat haken en ogen. Zoek even naar

    Replica and msaccess

    op het internet.

  • RV2

    Kun je niet je backend centraal neerzetten?

    RV2

  • Paco

    Nee helaas niet, de netwerken op de vestigingen zijn niet met elkaar gekoppeld… En op de andere vestiging werkt maar één persoon in de database, terwijl op deze vestiging meerdere mensen in de centrale backend werken. Dus ik moet de gegevens van daar naar hier krijgen en anderskom :S

  • RV2

    Hoe weet je dan welke gegevens de juiste zijn?

    Je zult in ieder geval bij moeten houden wanneer gegevens door wie zijn ingevoerd / gewijzigd.

    RV2

  • Paco

    Juist, daarom had ik al een veld toegevoegd ‘Locatiecode’ , zodat de gegevens toch uniek zijn door middel van deze locatie. Dus dit is al gedaan :)

  • kelvin

    plaats de backend in een werkmap en kopier regelmating die van de ene vestiging naar de map da synchoniseerd hij vanzelf.

  • Paco

    Ja dan vervangt ie dus gewoon het bestand? Maar het probleem is dat de database op 2 plaatsen wordt gevuld. Locatie A en Locatie B.

    Dus:

    - Records in back-end Locatie A moeten toegevoegd worden aan back-end locatie B;

    - Records in back-end Locatie B moeten toegevoegd worden aan back-end locatie A.

    Kan ik dus gewoon de back-end van beide locaties importeren? Zodat de nieuwe gegevens toegevoegd worden?

  • ERic B

    Repliceren met of zonder werkmap en of replicatie via het internet is de oplossing voor je probleem. Zoek even op het internet naar Replica and msaccess

    Kortom je zorgt eerst dat in een database alle gegevens staan. Daarna maak je een replica. Deze replica stuur je naar die ene persoon. Op een bepaalde dag haal je de database van die ene persoon naar je toe. Repliceren met het ontwerpmodel en daarna stuur je deze replica weer naar die ene persoon toe….of je zoekt een oplossing via een internet replicatie…wat je wilt.

  • Paco

    Ok hartelijk bedankt! Ik ga het direct bestuderen

    Paco