Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Synchroniseren Tabellen

  • JaapT

    Paco,

    Ik blijf dit linke soep vinden.

    Okee, als het gaat om uitsluitend toevoegen van records kan ik me

    er iets bij voorstellen. Hoewel, theoretisch kunnen er 2 identieke records komen!

    Maar wat als in beide databases records worden geupdate en ook nog eens

    dezelfde? Ben je mooi klaar mee.

    Succes,

    Jaap

  • RV2

    >Dus dit is al gedaan<

    Daar vergis je je dan toch in.

    Daaraan kun je niet zien wie wanneer welke rij heeft ingevoerd / gewijzigd….

    Jouw “oplossing” zul je alleen kunnen gebruiken onder voorwaarde dat gebruikers op Lokatie A geen toegang hebben tot de gegevens die op Lokatie B gebruikt worden en omgekeerd.

    Als je en de gebruikers op beide lokaties de beschikking wilt geven over dezelfde gegevens, is een (lees 1) voor iedereen beschikbare backend een keiharde voorwaarde.

    Is er simpelweg geen manier om twee verschillende backends over en weer te synchroniseren.

    Je weet namelijk met geen mogelijkheid welke gegevens de juiste zijn….

    RV2

  • Paco

    Ja het is volgens mij idd niet zo makkelijk. Want het gaat om gegevens toevoegen bij back-end locatie B die op locatie A zijn toegevoegd en andersom. Maar gewijzigde gegevens zal hij dan niet pikken. Het gevaar zit hem ook in de sleutel. Helaas :s heb ik maar 1 sleutelveld, productienummer (autonummering). Dan kun je ook verwachten dat Access de geegvens niet kan toevoegen omdat de sleutel al lang bestaat… Dan zou ik hem samen met de locatiecode sleutel moeten maken.. Maar ja om nu in dit stadium de sleutel nog te gaan veranderen is volgens mij niet zo eenvoudig..

    We blijven proberen!

    Groetjes Paco

  • Paco

    Ok ik heb het volgende gedaan:

    - Replica backend Locatie_A gemaakt;

    - Automatisch ontwerpmodel laten maken van backend Locatie_A;

    - Replica backend Locatie_B gemaakt;

    - Automatisch ontwerpmodel laten maken van backend Locatie_B;

    - Synchroniseren backend Locatie B met de replica van backend Locatie_A.

    Wanneer ik de backend-replica van A wil synchroniseren met de replica van backend B, zegt Access dat de twee replicasets deel uit maken van verschillende replicasets en niet gesynchroniseerd kunnen worden.

    Weet iemand wat dit inhoudt en hoe ik het wel moet doen? Ik kom er echt niet uit :S

    Groetjes Paco

  • Paco

    Kortom, welke stappen en volgorden moet ik doorlopen om een replica te synchroniseren, want ik krijg telkens de melding dat de replica uit 2 verschillende replicatiesets bestaan..

    Paco :s