Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

form wil niets meer

  • chris

    Hoi mensen

    Ik zit al een hele tijd met een probleem en wel het volgende:

    Een form (gebaseerd op een query ) is met geen mogelijk meer te openen

    bij dubbelklik op het form (in het databasevenster) krijg ik de melding dat de naam niet goed is gespeeld of het bestaat niet terwijl ik er op dubbelklik

    Het verwijderen wil ook niet dan komt de melding : het opslaan is mislukt.

    het probleem wordt vervelend wat ik kan de database niet converteren naar acces 2003 het importeren van form in acces 2003 wil niet (tabellen en rapporten met moeite)

    het heeft jaren goed gewerkt maar sinds 1jaar niet meer een omdat ik wil overschakelen naar acces 2003

    wie weet de oplossing van dit probleem?

    chris

  • JaapT

    Chris,

    Heb je de optie “Repareren database” al eens geprobeerd?

    Succes,

    Jaap

  • chris

    bedankt voor de reactie

    Maar die optie heb ik al geprobeerd

    chris

  • RV2

    Compileer je code in het VBA venster (in de versie die je wilt converteren naar 2003).

    Los alle fouten op die gemeld worden.

    Probeer het daarna nog eens.

    Als dat niet werkt, zou het kunnen zijn dat je formulier korrupt is.

    Open dan in je huidige versie een lege database.

    Importeer alles behalve het formulier dat problemen veroorzaakt.

    Bouw je formulier opnieuw.

    Korrupte formulieren kun je niet “repareren”.

    RV2

  • Piet

    waarschijnlijk is er ooit een fout in je query geslopen die het formulier nu al standaard filter waarde gebruikt… (oude naam van een veld(tabel formulier) verandert in een nieuwe?)

    Als je in de ontwerpweergave bij je formulier kunt komen zou je eens moeten kijken of er een filter of iets dergelijks opzit.

    En anders zou je ook nog even in je VBA code kunnen kijken of je daar bij de eigenschappen een filter ziet staan…

    Heb een soort gelijk probleem ook wel eens gehad en diti was bij mij de oplossing.