Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

koppelen van tabellen

  • Rob

    Uit een bestaand programma waarin tabellen zitten met de extensie .dbf en .fpt. Daarnaast zijn er indexen met de extensie .cdx. Nu probeer ik een aantal van die tabellen te koppelen met access. Sommige lukken zonder problemen, andere leveren de foutmelding op: De externe tabel heeft niet de verwachte indeling.

    Ik heb geprobeerd een ODBC koppeling te maken via Foxpro Database. Dit lukt, het is alleen ongelofelijk traag en wijzigingen in het originele programma komen niet zichtbaar in de gekoppelde tabel. Weet iemand een mogelijkheid om toch de koppeling te realiseren. Alvast vriendelijk bedankt.

  • Piet

    in een .dbf bestand mogen kolom namen niet langer zijn dan 8 tekens geen gekke tekens bevatten zoals / _ - \ enz…

    Zorg dat je databases en tabellen hier aan voldoen en waarschijnlijk zijn je problemen dan opgelost. (althans die voor de externe tabel heeft niet de verwachte indeling… )

  • Rob

    Bedankt voor het meedenken naar een oplossing voor mijn probleem, maar de namen voldoen aan de gestelde criteria. nogmaals bedankt maar het probleem blijft nog.

  • Piet

    Bij welke tabellen gaat het wel goed en bij welke gaat het fout?