Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

records bijwerken uit andere tabel

  • Thierry

    Mijn vraag is volgens mij vrij simpel.

    ik heb een tabel met daarin drie velden en dan nog 15

    nu heb ik ruim 4000 records geimporteerd middels een toevoegquery maar nu blijkt dat er in de excel een fout zat in het veld inmiddels is de database al bijgewerkt en kan ik geen nieuwe import uitvoeren mar zal een manier moeten bedenken om alleen maar het veld bij te werken vanuit een correct aangeleverde excel met de juiste en ik vermoed dat het met een bijwerkquery mogelijk moet zijn maar krijg het niet voor elkaar.

    Als iemand mij even op weg kan helpen.

    Thierry

  • ERic B

    Wat wil je precies??

  • Thierry

    Ik heb de oplossing al gevonden.

    Bedankt voor reacties

  • JaapT

    En die oplossing is?

  • Thierry

    De twee tabellen koppelen en vervolgens uit 1 tabel een veld pakken voor criteria en het veld wat je wil bijwerken.

    Run nu de query en vervolgens zie je welke dossier voldoen aan de eis.

    Maak er nu een bijwerk query van en voeg onder het tweede veld tabelnaam!veld in en zie dat hij de waarde uit tabel 1 gaat wijzigen in de waarde die in tabel twee zit.

    Mischien nog niet geheel duidelijk maar stuur dab even een mailtje krijg je de test versie van mij

    Thierry@EKG.nl

  • JaapT

    Thierry,

    Dit was jouw enige opmerking: Ik heb de oplossing al gevonden.

    De mensen die meelezen en die een oplossing voorstellen zijn gewoon benieuwd naar de gevonden oplossing.

    Succes,

    Jaap