Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rapport/Subrapport koppelen

  • Paco

    Hallo,

    Ik heb een hoofdrapport met productiegegevens waar ik een subrapport aan wil koppelen. In verband met replication en synchronisatie is de sleutel een replica-id geworden. Nu wil het subrapport geen waarden laten zien, ik ben bang dat dit komt door het replica-id. Deze ziet er bv als volgt uit:

    {6D4CB571-D81B-11D9-A422-0060976E4B3A}

    Dus: Is het mogelijk rapporten/subrapporten met elkaar te koppelen via de replica-id? Met formulieren is dit wel mogelijk! Maar wat doe ik anders verkeerd?

    Hoofdrapport (query)

    - Productienummer (PK en replica-id)

    - Datum

    - etc

    Subrapport

    - Productienummer (PK en replica-id)

    - Aanleverbonnummer (PK)

    - Tarra

    - Inputgewicht

    Alvast bedankt!

    Paco

  • chris

    Als het hoofd rapport moet een uniek id {bv Autonummer} en met een één op veel relatie met je sub rapport moet dit lukken welom denken dat veld in sub rapport nummeriek is als test kun je in de query de tabel van je subrapport koppelen aan tabel van je rapport en zien of er zelfde records zijn

    chris

    ps het autonummer hoeft niet in beeld tekomen

  • Paco

    Yes, bedankt! Ik ga het proberen door het productienummerveld in t subrapport te wijzigen in numeriek. Echter, dit is wel de foreign key die overeenkomt met het productienummer, welke een replica-id is. Dus bv {6D4CB571-D81B-11D9-A422-0060976E4B3A}. Dit kan ik dan toch niet numeriek maken? :o

    Maar het probleem is volgens mij dat hij helemaal niets laat zien in mijn subrapport :S

  • Paco

    Het vreemde is dat wanneer ik het rapport afdruk, de waarden in het subrapport WEL op papier komen, maar dus niet op t scherm getoond worden.. Rara hoe kan dit?

    Paco