Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Som van subrapport in voettekst hoofdrapport

  • Paco

    Hallo!

    Ik heb in de detailregel van een rapport een subrapport verwerkt. In dit subrapport wordt in de voettekst het totaal weergegeven van de regels hierin. Het subrapport bevat in de rapportvoettekst een optelling van het veld . Deze uitkomst wordt in het subrapport getoond in het veld .

    Nu wil ik de rapportvoettekst van het rapport een totaal van al deze van de subrapporten.

    Even voor de helderheid

    Subrapport _subrptProductieAanvoer:

    - In de rapportvoettekst van subrapport staat de volgende berekening op het veld : =Som(*((100-)/100)).

    Hoofdrapport rptProductie:

    - In de detailregel is het bovenstaande subrapport opgenomen. Hierin laat ik alleen de uitkomst van bovenstaande berekening zien.

    Echter, nu wil ik van elke getoonde uitkomst in de rapportvoettekst van het hoofdrapport de totalen zien. Maar volgens mij kan dit niet door het volgende te doen voor het een totaaltekstveld, met het formulier op de achergrond geopend:

    "=Som(Forms!!.Formulier!)"

    Kan iemand mij helpen? Ik kom er maar niet uit :S

    Bedankt!

    Paco!

  • B.

    De beste manier om berekening een een rapport tot stand te laten komen is door deze in VBA te zetten (bij openen rapport), dat is athans mijn ervaring.

    Kopieer je sommen eens daarheen.

    Succes,

    B.

  • Paco

    Kortom: hoe krijg ik een berekende waarde uit de rapportvoettekst van een subform in het hoofdformulier zodat ik hiermee verder kan rekenen? :)

    mvg Paco