Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een veld kleuren bij fout

  • B.

    Hoi,

    Ik zou graag de VBA code willen weten om een veld van veldkleur te veranderen als deze bestaat.

    DOEL: Ik wil een veld rood laten worden als een bepaalde waarde niet klopt (bijv. als een veld nog leeg is na verlaten.

    Alvast bedankt,

    B.

  • ERic B

    Open het formulier in ontwerpmode, klik in het veld en kies uit het menu

    Opmaak/voorwaardelijke opmaak, bepaal daarna de voorwaarde(n)

  • B.

    Opmaak/voorwaardelijke opmaak, kan ik niet terug vinden, kan het zijn dat dit in Access 97 nog niet bestaat?

    En is hiervoor geen VBA code?

    Alvast bedankt,

    B.

  • ERic B

    Dat klopt…vermeld in het vervolg even je access versie. Betreffende de code dit gaat alleen op als je een formulier op record nivo hebt. Als je een doorlopend formulier hebt dan is de enige oplossing dit veld in de voettekst plaatsen of te upgraden naar Access2000

    Vraag het event na bijwerken op van je veld…als voorbeeld even een postcode veld

    Private Sub Postcode_AfterUpdate()

    if len(nz(me.postcode))=0 then

    me.postcode.backcolor=255

    me.postcode.forecolor=8454143

    else

    me.postcode.backcolor=-2147483643

    me.postcode.forecolor=-2147483640

    end if

    End Sub

    Als je ook wilt dat het veld gekleurd wordt als je van recordpositie veranderd

    dan plaats je deze code ook in het event Current van het Form

    Private Sub Form_Current()

    if len(nz(me.postcode))=0 then

    me.postcode.backcolor=255

    me.postcode.forecolor=8454143

    else

    me.postcode.backcolor=-2147483643

    me.postcode.forecolor=-2147483640

    end if

    End Sub

  • B.

    Hartelijk dank ERic B

    Het is gelukt en het werkt.

    En ik zal in het vervolg de Office versie eerder vermelden, al was ik in veronderstelling dat ik dat gedaan had, maar dat was in het voorgaande bericht.

    Thanks again