Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Autonumbers

  • Marwil

    Hoi,

    Is het mogelijk om een Autonumber te creeren via een Querie of Form? Ik heb een Tabel nodig waarin verschillende producten komen die verdeelt zijn in groepen met eigen product nummers, zoals RR001, RR002 enz. en HH001, HH002 enz.

    Het is nodig dat alle producten in 1 Tabel komen en ik wil graag Autonumbers gebruiken voor de verschillende product groepen.

    Iemand een goed idee? Bedankt. Marwil.

  • RV2

    >Het is nodig dat alle producten in 1 Tabel komen en ik wil graag Autonumbers gebruiken voor de verschillende product groepen.<

    Wat je moet doen is 2 tabellen maken.

    Tabel tblProdukt en tabel tblProduktgroep.

    Tussen deze tabellen definieer je een veel op 1 relatie.

    Maak een formulier waarin je je produkten onderhoudt.

    Zet daarin een keuzelijst waarin je alle produktgroepen opneemt.

    Als je nu een produkt invoert wijs je via de keuzelijst het produkt toe aan een produktgroep.

    RV2

  • Marwil

    Hi RV2,

    Bedankt voor je reactie, maar dit is niet precies wat ik bedoel.

    Er zijn verschillende produktgroepen, laten we zeggen HH, RR en MM. Voor elk van deze produktgroepen wil ik een Autonumber gebruiken voor de produkten in deze produktgroepen, met als resultaat HH001, HH002, HH003,…….. en RR001, RR002, RR003,………. en MM001, MM002, MM003,…………

    Het produktgroepnummer (HH,RR, MM) is onderdeel van het produktnummer wat dus een Autonumber moet zijn, startend met 001 voor elk van de produktgroepen.

    Dit is geen probleem als er voor elke produktgroep een aparte tabel is, maar ik wil alle produkten in 1 tabel.

    Marwil

  • RV2

    >Bedankt voor je reactie, maar dit is niet precies wat ik bedoel<

    Heb je bedoeling wel begrepen.

    Je opzet deugt niet.

    Gebruik 2 tabellen.

    Gebruik een query om al je gegevens weer te geven zoals jij ze wilt zien.

    RV2