Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pdf in plaats van Snapshot

  • JDM

    Bestaat er en mogelijkheid om vanuit Access een rapport op te maken in PDF formaat in plaats van het gebruikelijke Snapshot formaat (.snp)… Probleem is dat ik nogal wat .snp bijlagen verstuur per mail, maar dat niet alle bestemmelingen die bijlagen kunnen openen wegens geen snapshot viewer geïnstalleerd.

    Thx

  • RV2

    Je kan printen naar een PDF bestand.

    Daarvoor moet je aparte software installeren, zie bijv.

    www.pdf995.com

    RV2

  • JDM

    Bedankt, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Nu maak ik allerlei rapporten op op basis van gegevens op één of ander formulier (vb. bestelbon, orderbevestiging, factuur…) en kan dit via een macroactie “object verzenden” automatisch als bijlage versturen in verschillende indelingen: HTML, Text files, Excel, Rich text format of Snapshot format. Dus geen “geknoei” met eerst afdrukken naar PDF en dan deze PDF weer als bijlage gaan insluiten bij een mail etc…

    Voordeel van Snapshot is dat dit een “foto” maakt van het rapport, inclusief hoofding (logo's) en in de identieke indeling als opgemaakt.

    Nadeel is echter dat heel wat ontvangers niet standaard de Snapshot viewer hebben en de bijlage niet meteen kunnen openen. Deze viewer kan gemakkelijk worden gedownload maar dit is toch weer een extra handeling die de ontvanger moet uitvoeren voor hij de bijlage kan openen. Daarvoor is PDF formaat handiger en universeler.

    Grts

    JDM

  • RV2

    >Bedankt, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel<

    Ik snap wat je bedoelt.

    Je kunt geen rapporten direkt als bijlage versturen in PDF format.

    Dus, of eerst printen naar PDF of ervoor zorgen dat iedereen over de benodige tools beschikt.

    RV2