Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Datum omzetten in weeknummer

  • Patrick Moesick

    In een database wil ik een datum omzetten in het corresponderende WEEKNUMMER.

    Daartoe gebruik ik “ww” in het “notatieveld” van datum. Het weeknummer dat verschijnt stemt echter niet overeen met het weeknummer dat ik terugvind in een reguliere agenda; bvb 16/06/2005 geeft 25 als weeknummer terug, waar dit volgens een agenda 24 zou moeten zijn. Dit probleem doet zich overigens ook voor in Excel.

    Kan iemand tips of trucs geven om dit probleemje op te lossen of te omzeilen?

  • JDM

    Dit fenomeen heb ik ook vastgesteld en wel vanaf dit jaar. Komt doordat gerekend wordt op “z'n amerikaans”… daar is voor 2005 week 1 = zaterdag 1 en zondag 2 januari. Week 2 is daar week van 3 januari (en dit is bij ons pas week 1…!).

    Ik heb dit in mijn programma aangepast door te berekenen (één week aftrekken) maar dit is dit jaar geldig maar moet volgend jaar opnieuw bekeken worden… dus uitkijken!

    Grts,

    JDM

  • RV2

    Microsoft heeft geen rekening gehouden met het feit dat in Europa andere regels gelden mbt wanneer de eerste week van het jaar begint.

    Dit is door MS erkend als zijnde een bug.

    Zoek eens op dit forum naar weeknummer, dan vind je meerdere oplossingen:

    http://office.webforums.nl/forum/index.php

    RV2