Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sendkeys vervangers Numlock bug

  • B.

    Hoi,

    Ik loop met de volgende codes tegen de Numlock bug aan.

    Sendkeys “{TAB}”

    Sendkeys “{F4}”

    Sendkeys “{F9}”

    Ik heb al zitten goolge, maar heb nergens een vervangende code voor deze acites kunnen vinden. Wie kan me helpen met een vervangende codes zodat ik geen last meer heb van de numlock bug…. of wie kan me een site vertellen waar vervangers staan.

    Bron:

    There is a well known bug in all versions of Access involving SendKeys switching off the Numlock key. There are very few occasions where Sendkeys is absolutely required and the best answer to this problem is to try and avoid it's use.

    Bedankt vast,

    B.

    Office 97 NL

  • ERic B

    Wat wil je met deze toets aansturingen bereiken is dan de vraag?

  • B.

    Het volgende:

    - Bij Sendkeys “{TAB}”

    Dat hij automatisch een veld overslaat (voorbij tabt, dat veld kan namelijk

    automatisch ingevult worden, of moet handmatig ingevult worden en bij

    automatisch hoeft er natuurlijk geen tabstop te gebeuren)

    - Bij Sendkeys “{F4}”

    Dat een combobox bij aankomst automatisch uitklapt (sneltoets is daarvoor F4)

    “%down” = als ik me niet vergis hetzelfde

    - Bij Sendkeys “{F9}”

    Dat een formulier opnieuw geladen word, bijv. Ik heb een query die een selectie

    maakt naar aanleiding van veld1 in een formulier. als ik vervolgens naar veld2 ga

    wat een combobox is met de gegevens van die query dan heeft hij alleen die

    velden weer, als ik nu daarna veld 1 aanpas en wil dan weer veld2 gebruiken dan

    moet ik eerst een F9 gegeven wil de juiste gegevens zien in die combobox (van

    die query).

    Alvast hartelijk dank,

    B.

  • ERic B

    Veld overslaan kan je ook door de waarde Tabstop van het veld op False te zetten

    Je kan het ook in je codematig

    Me.veldje.tabstop = TRUE of Me.veldje.tabstop = TRUE

    Open klappen lijst kan je doen in Gotfocus van de keuzelijst met het statement

    Me.Keuzelijst.Dropdown

    Het verversen van een keuzelijst kan je doen met

    Me.keuzelijst.requery