Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

datum in koptekst

  • Alfons

    Forumleden,

    Ik heb een rapport dat zijn gegevens middels een parameterquerie genereert. Een van de parameters is de datum (begindatum en einddatum intypen).

    Nou is mijn vraag : is het mogelijk om de ingevoerde data (het gehele datum bereik) die in de questionboxen wordt ingevoerd (parameterwaarde) ook zichtbaar te maken in de (rapport)koptekst zodat de gebruikers kan zien welk databereik gehanteerd is?

    Hoop op een antwoord,

    Alfons

  • JDM

    Hallo,

    ik los dit als volgt op: ik baseer mijn parameterquery op een klein pop-up formulier waar de gebruiker dan 2 gegevens kan invullen (van…. tot…). Dus niet via de gewone invoermethode van een parameterwaarde.

    Vb waarde1 in de query" >= !", waarde2 in de query <=!.

    Op dit formulier voorzie ik dan een knop die het rapport genereert. Dit rapport is gebaseerd op dezelfde query.

    Koptekst op rapport voorzie ik ook van 2 tekstvelden:

    veld 1 = !

    veld 2 = !

    Dit ziet er bij vb; uit als “Bezoekrapport van ” & ! & “tot en met ” & !.

    Uitkijken, formulier pas sluiten NA dat rapport werd geopend of afgedrukt.

    Lijkt complex maar is het niet, en het werkt!

    Succes!

    JDM

  • Donny

    Hoi JDM,

    bedankt voor je uitgebreide antwoord, klinkt enigsinds gecompliceerd maar na nadere bestudering ga ik er mee aan de slag, hoop dat het lukt. Als ik vragen heb hoor je het, bedankt nogmaals,

    A;lfons