Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Samenvoegen

  • Marcel

    In een formulier heb ik een samenvoegveld gemaakt.

    Het veld Factuurnummer en het veld Artikelnummer moet samen gevoegd worden in het veld Artikelcodering.

    =&?-?&

    In de formulierweergave en gegevensweergave wordt het veld keurig gevuld met de gegevens, echter indien ik hier een query van ga maken dan is het veld Artikelcodering leeg.

    Enig idee om dit op te lossen ?

  • ERic B

    Type in je query editor achter Veld :

    Artikelcodering : & ”-” &

  • Marcel

    Bedankt voor de snelle reactie.

    Als ik in de query editor in het veld Artikelcodering de door jou aangeven code plaats, dan is de query leeg.

    Wis ik de code, dan komen de gegevens weer terug.

    ?

    ERic B schreef:

    >

    > Type in je query editor achter Veld :

    >

    > Artikelcodering : & ”-” &

  • ERic B

    Is het veld een berekend veld of een hard veld in een tabel?

  • Marcel

    Oei,

    Geen idee, in het veld kunnen naast cijfers ook letters voorkomen en berekeningen komen er niet in voor, het gaat puur om het samenvoegen van 2 velden.

    Datatype van de tabel is text, voor zowel de 2 velden alswel het samenvoegveld.

    Marcel.

    ERic B schreef:

    >

    > Is het veld een berekend veld of een hard veld in een tabel?

  • ERic B

    Het probleem is denk ik dat je zaken door elkaar haalt.

    Berekende of samengestelde velden zij het resultaat van iets. Deze maak je in een formulier of in een query aan De waarde wordt niet bewaard in een tabel. Het voordeel is dat je altijd een correcte weergave hebt ongeacht wat.

    Een hard veld vindt zijn oorsprong in een tabel. Je kan ook deze velden een resultaat van iets laten zijn. Maak dan een BeforeUpdate Event aan in je VBA editor met de volgende code. In dit geval wordt de samengestelde waarde bewaard in het veld Artikelcodering welke een veld in de tabel is.

    Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)

    Me.Artikelcodering= Me.Factuurnummer & ”-” & Me.Artikelnummer

    End Sub

  • Marcel

    Eric,

    Ik ga het uitproberen, hou je op de hoogte.

    Nogmaals bedankt voor de snelle reacties.

  • RV2

    >Het veld Factuurnummer en het veld Artikelnummer moet samen gevoegd worden in het veld Artikelcodering<

    Vraagje, waarom?

    Artikelcodering heeft immers niets te maken met Faktuurnummers en Artikelnummers…..

    RV2

  • JaapT

    Tijd niet gezien RV2, fijn dat je er weer bent.