Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weeknummer en samenvoegen

  • Patrick Moesick

    Beste forumleden

    Met de hulp van dit forum ben ik er uiteindelijk in geslaagd de velden “Weeknummer” en “Serienummer” aan te maken in een QUERY.

    In een volgende stap wil ik de waarden van deze velden opslaan in mijn TABEL.

    Zijn er eenvoudige methoden waarmee ik dit kan bereiken???

  • Marnik

    Patrick,

    Niet alle gegevens zijn bij te werken in een query. Controleer dit eerst eens.

    Via Help/Antwoordwizard : Ik kan de gegevens in de query niet bijwerken

    groetjes,

    Marnik

  • Frank

    Je kunt de gegevens toch al herleiden met een query, waarom zou je ze nog in een tabel opslaan? Berekende waardes moet je niet opslaan in een tabel. Baseer je rapporten of formulieren op een query.

    Frank

  • Patrick Moesick

    Frank,

    Ik kan volstaan met je hetzelfde antwoord te geven dat ik op OfficeForum aan Fester gaf.

    Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, maar een newbie zoals ik voelt zich nogal ongemakkelijk bij het feit dat gegevens gegenereerd worden om vervolgens niet te worden opgeslaan.

    Maar, nogmaals, je hebt gelijk en ik laat de drang om de gegevens fysiek vast te leggen in een tabel dus wijselijk varen.

    Dank