Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ingevoerde artikelcodes weergeven in tekstvelden

  • Henk

    Hi,

    Ben op zoek naar een oplossing om in één formulier,3 rijen textvelden : materiaal - eigenschap - toepassing van ingevoerde artikelcode weer te geven.

    Bovenaan in het formulier had ik in gedachten 3 textvelden om artikelcodes in te voeren :bv. textveld1. A01 / textveld2.B02 / textveld3.C03 (daar heb ik 3 tabellen voor gemaakt van elke code met daarin: materiaal- eigenschap - toepassing)

    Is het mogelijk om in Access, 3 rijen textvelden onder elkaar weer te geven: mat. / eigenschap / toepass. als ik bovenaan in het formulier betreffende artikelcodes in textvelden 1 t/m 3 heb ingevoerd.

    Had de tabellen in een Query aangemaakt maar liep daarbij vast om verder in het formulier ingevoerde artikelcodes laten genereren.

    Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

    Mvg, Henk

  • JaapTon

    Henk,

    Hierbij een voorbeeld (stukje vba-code)

    Private Sub Input1_AfterUpdate()

    Me!T1 = DLookup("“, ”Tabel1“, ” = " & Forms!Formulier1!Input1)

    Me!T2 = DLookup("“, ”Tabel1“, ” = " & Forms!Formulier1!Input1)

    Me!T3 = DLookup("“, ”Tabel1“, ” = " & Forms!Formulier1!Input1)

    'Tabel1 is een tabel met codes

    'In het formulier is een keuzelijst met invoervak (Input1) gebaseerd op Tabel1 om de juiste code te kiezen

    End Sub

  • Henk

    Beste Jaap,

    Bedankt voor uw oplossing (vba-code) that's cool,door deze oplossing sla ik 20 pagina's (per pagina 30 regels technische gegevens) over en vervangen door 7 selectieve regels codes in te voeren -> samenstelling

    Voordeel hiervan is men hoeft het niet meer op te zoeken 20 pagina's (lezen)pfff..!!

    Korte uitleg hoe ik het heeft gedaan vlgs uw vba-code:

    1) Tabel aangemaak ( naam Model code) met ID / Naam Artikel_1 /Classificaties / Elect_onderdeel / Materiaal

    2) Formulier gemaakt (naam Enclosure) met daar in "Niet afhankelijk: tekstvelden 0 t/m 6 allemaal op één rij ( je kan nog meer maken zoveel men wilt)

    3) Niet-afhankelijke keuzelijst met invoervak in formulier ( info van boven vernoemdeTabel), vba-codes in AfterUpdate() ingevoerd

    Private Sub Keuzelijst26_AfterUpdate()

    Me!Tekst0 = DLookup("“, ”Enclosure“,”="& Forms!Modelcode!Keuzelijst26)

    Me!Tekst2 = DLookup("“, ”Enclosure“,”="& Forms!Modelcode!Keuzelijst26)

    Me!Tekst4 = DLookup("“,” Enclosure “,”="& Forms!Modelcode!Keuzelijst26)

    Me!Tekst6 = DLookup("“, ” Enclosure “,”="& Forms!Modelcode!Keuzelijst26)

    End Sub.

    Vraagje : Kan ik het geslecteerde informatie en haar codes opslaan en laten printen (rapport), omdat als ik uit het formulier gaat is alle geselecteerde informatie weg.

    Alvast bedankt (leerzame site), Henk

  • JaapTon

    Henk,

    Zet op het formulier een knop om het rapport te openen, laat het formulier geopend (desnoods onzichtbaar).

    Verwijs in je rapport met vba-code naar de tekstvakken op je formulier om zodoende op je rapport de juiste info te krijgen.

    Succes.