Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Query resultaat weergeven in tekstveld

  • willema

    Dag allemaal,

    Ik heb een Qeury met twee velden.

    In veld 1 een uniek ID dat de voorwaarde was voor de filter.

    In veld 2 een tekstveld met in alfabetische volgorde een voornaam er in (dubbels waren niet mogelijk bij de invoer in de tabellen)

    In praktijk levert die Query tussen de 2 tot 15 resultaten weer.

    Nu zou ik op mijn formulier (uit plaatsgebrek als alternatief voor een lijst) een tekstveld willen maken met daarin de resultaten van veld 2 van die Query gescheiden door een komma+spatie (behalve na de laatste naam). Dus bvb.: “Els, Eva, Evy, Georges, Jan, Piet, Zoë”.

    Ik vermoed dat er dus in dat tekstvak een functie moet komen die gebruik maakt van de resultaten van die Query.

    Kan iemand met helpen om die functie te maken. Of moet het helemaal anders aangepakt worden ?

    Groeten,

    Marnik

  • JaapTon

    Zoiets kun je het beste via een stukje vba doen, hierbij een voorbeeld op basis van een tabel1

    met daarin het veld Voornaam en op het formulier een veld met het veld Namen.

    Dim curDatabase As Object

    Dim rst As Object

    Dim tbl As Object

    Dim VoorNamen As String

    Set curDatabase = CurrentDb

    Set tbl = curDatabase.TableDefs(“Tabel1”)

    Set rst = tbl.OpenRecordset

    Do While Not rst.EOF

    VoorNamen = VoorNamen + rst!Voornaam

    rst.MoveNext

    If Not rst.EOF Then VoorNamen = VoorNamen + “; ”

    Loop

    rst.Close

    Me!Namen = VoorNamen

  • willema

    Dankjewel Jaap!

    Dit project was een hele tijd blijven liggen. Vandaar mijn late reactie. Waarvoor mijn excuses.

    Groeten,

    Marnik